/Files/images/nalivayko/psiholog17-18/Phototastic-21_09_2017_04559a9e-1d33-4a18-ad64-0bf947bf8df1(2).jpg


  • «Профілактика насильства в сім’ї та школі»

    2015-03-10

    Практичним психологом школи-інтернату організовано зустріч учнів 8-9 класів з представниками КМСН, що мала тематику «Профілактика насильства в сім’ї та школі». Метою заходу було попередження насильства в сім'ї, профілактика та запобігання жорстокому поводженню з дітьми; усвідомлення відповідальності підлітків власних вчинків, що в подальшому впливає на ставлення до оточуючого світу, створення доброзичливої та відвертої атмосфери. Учнів ознайомлено з основними видами насильства, діями, що допомагають попередженню насильства, з правами та обовязками дітей, з органами, до яких можна звертатись за допомогою. Також вихованці отримали відповіді на хвилюючі їх запитання та пообіцяли повідомляти про можливі випадки насильства над ними чи їхніми неповнолітніми знайомими.

  • /Files/images/novini_2015_roku/berezen/055.JPG

  • Робота профілактичної ради школи з попередження правопорушень протягом 2012/2013 н.р.

Основним напрямком роботи з профілактики правопорушень є своєчасне виявлення учнів, схильних до правопорушень. Перш за все оновлено банки даних дітей, що потребують підвищеної педагогічної уваги, дітей з неблагонадійних сімей, учнів, що знаходяться на внутрішкільному контролі. Ведеться внутрішній облік дітей та підлітків схильних до правопорушень. Складено план заходів щодо профілактики правопорушень, дитячої бездоглядності та негативних явищ в учнівському середовищі.

Організовано індивідуальну роботу з профілактики правопорушень серед цієї категорії учнів. Усі дані обробляються, аналізуються й записуються у соціально- психологічну картку учня. У ній відображаються причини виникнення важковиховуваності, позитивні та негативні якості учня, особливості сімейного виховання. На основі цієї характеристики підбирається корекційна програма, тренінгові й практичні заняття, що включають методи виховного впливу на дитину.

Тому у школі створена Рада профілактики для роботи з попередження правопорушень, злочинів, зміцненню дисципліни серед учнів. Профілактична Рада покликана об'єднати зусилля педагогічного, учнівського колективів, батьківської громадськості, соціально-психологічної служби в створенні єдиної системи роботи з профілактики бродяжництва та правопорушень у школі, координувати дії педагогічного колективу з роботою міських структур і громадських організацій, також працює з дітьми, підлітками та їх батьками. Керує радою профілактики заступник директора з навчально-виховної роботи. До складу ради входять заступник директора з навчальної роботи, практичний психолог, фахівець з охорони дитинства, педагог-організатор та класні керівники. Рада профілактики здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства, Конвенції ООН "Про права дитини", нормативним документам та наказами директора.

З початку навчального року створено план роботи профілактичної ради, який обговорено на засіданні ради і затверджено директором школи. За І семестр було проведено 4 засідання профілактичної ради, тобто щомісяця в школі відбувається засідання Ради з профілактики правопорушень, де розглядаються як питання з профілактики правопорушень, так і випадки відхилення в поведінці учнів. Хід засідань і прийняття рішень протоколюються. На кожному засіданні розглядаються питання неправомірної поведінки конкретних учнів, усі випадки порушення правил поведінки під час навчального процесу, у позаурочний час.

Основною функцією профілактичної ради є приймання рішень щодо постановки на внутрішкільний облік учнів, які схильні до скоєння правопорушень та бродяжництва. Класними керівниками заповнено діагностичні картки, що містили в собі критерії важковиховуваної дитини, на основі спостереження за учнями. Створено банк даних учнів, які потребують особливої педагогічної уваги, складені характеристики цих учнів. За учнями, які схильні до скоєння правопорушень закріплено педагогів-наставників, класних керівників та вихователів, яким постійно надається методична та практична допомога.

Здійснюється програма діагностичної, корекційної та просвітницької роботи з профілактики правопорушень. Класними керівниками та вихователями проводяться виховні години з метою пропагування здорового способу життя та з правової тематики. Посилено контроль за відвідуванням учнів занять, усі учні «групи ризику» відвідують заняття шкільних гуртків та спортивних секцій. З підопічними налагоджено добрі, довірливі стосунки з метою усунення негативних умов, які можуть впливати на поведінку учня, його ставлення до учнівських обов’язків, стосунки з оточенням.

Постійно уточнюється та корегується список учнів «групи ризику» за результатами проведених щомісячних профілактичних рад.

Усі рішення Виконавчого комітету націлені, не на покарання конкретного учня, а на те, щоб дати оцінку його поведінці, щоб учень-правопорушник та інші учні чітко зрозуміли неприпустимість подібних протиправних дій і що кожний проступок не залишиться без уваги з боку колективу.

Робота навчального закладу запобігає небажаній поведінці та шкідливим звичкам школярів, забезпечує теоретичну та практичну реалізацію заходів, спрямованих насамперед на вдосконалення способу життя школярів, обрання ними правильної соціальної орієнтації.

Суттєве місце в системі роботи з такими дітьми посідає і робота з сім’єю. Вона спрямована на забезпечення членів родини педагогічними знаннями, надання методичної допомоги. У зв’язку з цим творено консультпункт «Сімейна педагогіка» для батьків, діти яких потребують особливої уваги. Тематика таких занять стосується різноманітних питань: «Шкідливі звички та їх попередження», «Правила поведінки», «Агресивність», «Твоє здоров'я – в твоїх руках», «Знай свої права» та ін.

Наливайко С.А.

Кiлькiсть переглядiв: 626

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.